Mallejan
Branche
- Restaurant
- Zakelijke klant
Realisatie
- Merkidentiteit
- Huisstijl
- Direct Mail
- Radio
- Adverteren
- Online advies
- Copywriting
- Signing
Het grootste wokrestaurant van Nederland had geen probleem met in de avond de vijf enorme zalen gevuld te krijgen met gasten voor diner. Overdag is de goede bereikbaarheid, ligging aan de buitenrand van Utrecht en direct aan de Maarsseveense Plas een ideale locatie voor de zakelijke klant.
Klantvraag is: hoe krijgen we de zakelijke klant overdag in ons restaurant. Een mooie en vooral lekkere uitdaging voor ons. Zeker omdat alle communicatie in Chinees met Engelse tolk verloopt.
Food marketing
richting zakelijke klant
wordt een beleving
Belangrijk: de interne organisatie aanpassen aan nieuwe zakelijke klant
We gaven de opdrachtgever
visueel inzicht hoe
om te gaan met de
nieuwe klant.
Onze aanpak
De klantwens en reactie vooraf goed inschatten DAT is belangrijk.
We maakten voor de klant een stappenplan. Eerst maakten we inzichtelijk wie de nieuwe klant is, de aantallen en type klant. Denk aan bedrijven die de ruimte voor vergaderingen of presentaties kunnen gebruiken. Maar ook overheid en universiteiten die de locatie voor events kan inzetten. Daarnaast is het een ideale locatie voor themafeesten, bruiloften, congres of workshops.
De kansen binnen de nieuwe doelgroep zijn er, de interne organisatie moet hier klaar voor zijn. Want de zakelijke klant stelt andere eisen dan de dinerende consument. Voor de klant gaven we input op actieve en professionele positionering als ‘Evenementenrestaurant’ waar veel te beleven is. Met insteek: ‘China ontrafelt haar geheimen voor u’. Van hieruit zijn lokale activeringsacties en zakelijke campagnes voorgesteld:
- Geadresseerde direct mail
- Adverteren in vakbladen
- Radiocommercial zakelijk
- Website updaten en restylen
- Fotoshoot
- Online vindbaarheid SEO en online adverteren
- Interne draaiboeken
- Informatieleaflets voor zakelijke klant
- Informatieavonden
- Interne en externe styling en routing
- E-mailing
- Beurzen
- Relatiebeheer