Klant
Branche
- Food
- Zakelijke klant
- Consumentenmarkt
Realisatie
- Merkidentiteit
- Creatief concept
- Social media content
- Videomarketing
- Animaties
- Locatie fotoshoots
- Productfotografie
- Recept en blogs schrijven
- Verpakkingen
- Magazines
- E-nieuwsbrief
- Huisstijl
- Webshop
- Content
- PR en beurzen
- SEO online vindbaarheid
In de MarketingKantine zijn we aan het barbecueën geslagen! Not Just BBQ is hét merk voor BBQ en buiten koken. Het biedt een breed scala aan producten die het buiten koken niet alleen makkelijker, maar vooral nog lekkerder maken. Het merk heeft een compleet assortiment dat internationaal door resellers wordt verkocht in fysieke winkels of online shops. Van Nieuw-Zeeland, tot Amerika en Zwitserland… Not Just BBQ verovert met haar rubs, specerijen, BBQ sauzen, schorten en rookwaren de wereld.
Klantvraag: Het thema buitenkeuken en het hele jaar buiten barbecueën heeft tijdens corona een extreem vergrootte vraag tot gevolg gehad. Laat zien aan barbecue fans én resellers over de hele wereld dat we er zijn. En waar we voor staan. Verstevig onze marktpositie en groei zichtbaarheid. NotJustBBQ heeft sluiting van winkels én landgrenzen gemerkt, maar kon blijven leveren aan de eindgebruiker via online shops.
Stap 1: de identiteit eigenwijs en opvallend bedenken en uitrollen.
Stap 2: Alle online en social kanalen vullen met unieke content, dagelijks interactie met fans en volgers, direct-mail direct gericht aan beslissingsnemer met goede winkelvloeracties.
Internationaal groei
naamsbekendheid
en retailverkoop
Resultaat: direct meetbare groei social volgers en omzetstijging
Kijkje in de keuken > Naar de website
Groei van fans
over de hele wereld,
voor groei
afname resellers.
Hoe zorg je dat resellers meer omzet maken? Door vanuit het merk de klantvraag te doen groeien. Het Not Just BBQ verhaal vertellen, met opvallende zwart/wit/zilver identiteit in fotografie en maatwerk video's.
De uitdaging
Strategisch inhaken op de trend
De keuken krijgt al jaren een prominentere plek in de leven van mensen. Corona heeft de trend van buitenkeukens en buiten als verlenging van je huidige keuken, extreem versneld. Moederorganisatie Foodkitchen ontwikkelt eigen foodconcepten en draag al tientallen jaren succesvol agentschappen. De Europese en internationale markt vergt aandacht en ieder concept en merk heeft een eigen strategie.
Onze marketing helpt deze organisatie in merkbouw, zichtbaarheid en groei omzet. Omnichannel, omdat de consument het product wil kopen wanneer het dat wenst. En dus zijn de reseller kanalen en alle contactmomenten inhakend op elkaar. Waarbij de klant nog veel wensen heeft, en daar een groeipad voor wordt bepaald.
Opdracht 1:
Concept rondom identiteit eigenwijs en opvallend bedenken en uitrollen.
Opdracht 2:
Ondersteun de organisatie met structuur in marketing en salesacties voor salesteam. Conversie!




Onze aanpak
Klant totaal ontzorgen.
We regelen de marketing voor NotJustBBQ. Omdat geen uitdaging ons te groot is. We doen maatwerk imago én LIVE foodvideo- en fotoshoots, bedenken recepten met onze eigen receptschrijver, productfotografie, concepting, verpakkingen, magazines, websitebeheer, SEO en alle social media content tot persoonlijk contact met fans.
MarketingKantine menu:
- Strategische MarketingBabbel
NotJustBBQ is een ‘eigen’ merk. We bouwen de bestaande merkwaarden verder uit door het VERHAAL te vertellen. In beleving, beeld, tekst. In nauw overleg met directie en sales brengen we stap voor stap structuur aan met sales doelstellingen, merkwaarden, doelgroepen in het vizier. Doel = tamtam maken. Doel = groei resellers. Doel = consument fan maken van Not Just BBQ, en als herhalend aankoop vaste klant waarborgen.
- MerkConcept
Het ‘eigen’ van NotJustBBQ gaan we versterken. Het merkverhaal wordt meer in beeld gebracht. In video. Door koks. Door smikkelende genieters. Houd het in de gaten, er komt meer aan.
- E-mailmarketing
Supermarkten en detailhandel krijgt gericht scherpe seizoens-salesaanbiedingen per e-mail, die direct doorgevoerd worden door de salesafdeling.
- Social media
Alle kanalen worden gericht ingezet. NotJustBBQ wordt ingezet richting consument en detailhandel.
- Online optimaliseren
De webshop wordt vergroot, de eigen website NotJustBBQ kan een opfrisser gebruiken. Grote uitdaging is koppeling met interne voorraad- en klantsystemen.