Klant
Foodkitchen
Branche
- Food groothandel
- Zakelijke klant
Realisatie
- Magazines
- Drukwerk
- E-mailmarketing
- Online content
FoodKitchen is onze lekkerste klant, want culinair biedt het innovatie in het winkelschap. Als importeur en distributeur van delicatessen, luxe foodproducten en culinaire cadeau-artikelen is het toeleverancier in Nederland en heel Europa.
Als exclusief importeur mogen we met prachtige merken werken: Mo Me, Drink Me Chai, Portlebay, Chocodelic, Monty Bojangles, Divine, à Table!, Monin, Quick Milk, Mr. Jones, Vero, Madha en naast nog veel meer lekkers is er ook nog het barbecue merk Not Just BBQ, inclusief website/shop en all-in winkeldisplays.
FoodKitchen brengt pit in de winkel. En MarketingKantine werkt nauw samen met het team om alle labels van FoodKitchen en NotJustBBQ onder de aandacht van groothandel, supermarkt, delicatessewinkels en tuincentra.
Klantvraag: Houd ons zichtbaar in de coronatijden en verstevig onze marktpositie. FoodKitchen is keihard geraakt door sluiting van winkels én landgrenzen. De ondernemer ziet het belang van zichtbaar blijven en mét afnemers levering blijven garanderen. Stap 1: alle online kanalen met unieke content vullen, regelmaat in uitingen, direct-mail direct gericht aan beslissingsnemer met goede winkelvloeracties.
Zichtbaar blijven
in coronatijden en
sterk klantcontact
Resultaat: het salesteam wordt ondersteund door marketingacties
Kijkje in de keuken > Naar de NotJustBBQ website
B2B zakelijk contact
en snel reageren
op de marktvraag
FoodKitchen komt ieder seizoen met nieuwe productlijnen voor supermarkt, tuincentra en delicatessenwinkel.
De uitdaging
Een tandje bij, zeker in onzekere tijden
De moederorganisatie werkt al tientallen jaren met vaste toeleveranciers en afnemers. Wanneer corona de marktvraag heftig doet veranderen, heeft FoodKitchen geschakeld. De marketing helpt de organisatie in zichtbaarheid wanneer persoonlijk contact onmogelijk is, de webshop wordt belangrijker, verkoopacties haken snel in op marktvraag, nieuws updates vergroot, blogs en social media laten het assortiment beter aan doelgroepen zien.
Opdracht 1:
Realiseer al het printmateriaal en bouw het door naar online zichtbaarheid
Opdracht 2:
Ondersteun de organisatie met structuur in marketing en salesacties voor salesteam. Conversie!


Onze aanpak
Handen uit de mouwen en DOEN.
We regelen gewoon zoveel als we kunnen voor FoodKitchen. De organisatie levert zelf al heel veel materiaal aan, maar we pakken de vrijheid om productie op te pakken en zo goed en snel mogelijk te realiseren. Daar zijn we goed in. De bestaande huisstijl hebben we bewaard gehouden. De interne systemen, en online webshop doken we in.
MarketingKantine menu:
-
Strategische MarketingBabbel
FoodKitchen en NotJustBBQ zijn de ‘eigen’ merken. We hebben een start gemaakt met het uitbouwen van de merkwaarden. In nauw overleg met directie en sales brengen we stap voor stap structuur aan met sales doelstellingen, merkwaarden, doelgroepen in het vizier. Doel = tamtam maken. Doel = eindgebruikers warm maken voor de productmerken. Doel = afnemers als vaste klant waarborgen.
-
MerkConcept
Het ‘eigen’ van FoodKitchen en NotJustBBQ gaan we versterken. Het merkverhaal wordt meer in beeld gebracht. In video. Door koks. Door smikkelende genieters. Houd het in de gaten, er komt meer aan.
-
E-mailmarketing
Supermarkten en detailhandel krijgt gericht scherpe seizoens-salesaanbiedingen per e-mail, die direct doorgevoerd worden door de salesafdeling.
-
Social media
Alle kanalen worden gericht ingezet. Voor FoodKitchen richting zakelijk en NotJustBBQ met alle inzet richting consument en detailhandel.
-
Online optimaliseren
De webshop wordt vergroot, de eigen website FoodKitchen kan een opfrisser gebruiken. Grote uitdaging is koppeling met interne voorraad- en klantsystemen.