Klant

Foodkitchen

Branche
  • Food groothandel
  • Zakelijke klant
Realisatie
  • Magazines
  • Drukwerk
  • E-mailmarketing
  • Online content

FoodKitchen is onze lekkerste klant, want culinair biedt het innovatie in het winkelschap. Als importeur en distributeur van delicatessen, luxe foodproducten en culinaire cadeau-artikelen is het toeleverancier in Nederland en heel Europa.

Als exclusief importeur mogen we met prachtige merken werken: Mo Me, Drink Me Chai, Portlebay, Chocodelic, Monty Bojangles, Divine, à Table!, Monin, Quick Milk, Mr. Jones, Vero, Madha en naast nog veel meer lekkers is er ook nog het barbecue merk Not Just BBQ, inclusief website/shop en all-in winkeldisplays.

FoodKitchen brengt pit in de keuken. En MarketingKantine werkt nauw samen met het team om alle labels van FoodKitchen en NotJustBBQ onder de aandacht van groothandel, supermarkt, delicatessewinkels en tuincentra.

Klantvraag: Tijdens corona was zichtbaarheid en verstevigen marktpositie de prioriteit. FoodKitchen is keihard geraakt door sluiting van winkels én landgrenzen. De ondernemer ziet het belang van zichtbaar blijven en mét afnemers levering blijven garanderen.

Klantvraag 2023: Realiseer een rebranding voor een steviger positionering en communicatie. Focus gericht op groei van afzet en groei assortiment.

Zichtbaar blijven
in coronatijden en
sterk klantcontact

Resultaat: het salesteam wordt ondersteund door marketingacties
Kijkje in de keuken > Naar de NotJustBBQ website

B2B zakelijk contact

en snel reageren

op de marktvraag

FoodKitchen komt ieder seizoen met nieuwe productlijnen voor supermarkt, tuincentra en delicatessenwinkel.

De uitdaging

Een tandje bij, zeker in onzekere tijden

De organisatie werkt al vele jaren met vaste toeleveranciers en resellers. Wanneer corona de marktvraag heftig doet veranderen, heeft FoodKitchen geschakeld. De marketing helpt de organisatie in zichtbaarheid wanneer persoonlijk contact onmogelijk is, de webshop wordt belangrijker, verkoopacties haken snel in op marktvraag, nieuws updates vergroot, blogs en social media laten het assortiment beter aan doelgroepen zien.

Inmiddels zijn we met een rebranding bezig, om nog meer groei en afzet te realiseren.

Opdracht 1:

Realiseer al het printmateriaal en bouw aan hogere zichtbaarheid

Opdracht 2:

Ondersteun de organisatie met structuur in marketing en salesacties voor salesteam. Conversie!

foodkitchen assortiment
Onze aanpak

Handen uit de mouwen en DOEN.

We regelen gewoon zoveel als we kunnen voor FoodKitchen. De organisatie levert zelf al heel veel materiaal aan, maar we pakken de vrijheid om productie op te pakken en zo goed en snel mogelijk te realiseren. Daar zijn we goed in. De bestaande huisstijl gaat momenteel op de schop. De interne systemen en online webshop worden opnieuw gerealiseerd.

MarketingKantine menu:

  • Strategische MarketingBabbel

    FoodKitchen heeft NotJustBBQ als ‘eigen’ merk. We hebben een start gemaakt met het uitbouwen van de merkwaarden. In nauw overleg met directie en sales brengen we stap voor stap structuur aan met sales doelstellingen, merkwaarden, doelgroepen in het vizier. Doel = tamtam maken. Doel = eindgebruikers warm maken voor de productmerken. Doel = afnemers als vaste klant waarborgen.

  • MerkConcept

    Het ‘eigen’ van FoodKitchen en NotJustBBQ gaan we versterken. Het merkverhaal wordt meer in beeld gebracht. In video. Door koks. Door smikkelende genieters. Houd het in de gaten, er komt meer aan.

  • E-mailmarketing

    Supermarkten en detailhandel krijgt gericht scherpe seizoens-salesaanbiedingen per e-mail, die direct doorgevoerd worden door de salesafdeling.

  • Social media

    Alle kanalen worden gericht ingezet. Voor FoodKitchen richting zakelijk en NotJustBBQ met alle inzet richting consument en detailhandel.

Online optimaliseren

De webshop Not Just BBQ groeit in content en openen voor consument, de eigen website FoodKitchen wordt compleet opnieuw gebouwd. Grote uitdaging is koppeling met interne voorraad- en klantsystemen.