Klant
Branche
  • Bouwsector
  • Detachering
  • Zakelijke klant
Realisatie
  • Merkidentiteit
  • Logo
  • Huisstijl
  • Website
  • Content
  • Copywriting
  • SEO online vindbaarheid

Als starter is deze doorgewinterde ondernemer nieuw, maar in technisch managen van projecten zit vele jaren ervaring. De naam T.I.M. was bedacht, met een dik bedrijfsplan ten grondslag en een briefing voor een logo. Of wij het verder nu konden oppakken. Tuurlijk. Positionering en branding daarin zijn wij doorgewinterd.

Klantvraag: zet het bedrijfsplan om naar een onderscheidende positionering en organiseer alle nodige tastbare marketing.

Stap 1: brainstormsessies met de klant om bedrijf en branche beter te leren kennen.

Geef ons een positionering,
voor lange termijn
die opvalt in de branche.

Resultaat: voor lange termijn een eigen geluid, als basis voor groei van de organisatie.
>

TIM is een workflow,

een happy wave die

flexibel hoge prestaties

laat zien.

TIM daagt je uit, om je werkgeluk te vinden. TIM is flex. TIM is happy.

De uitdaging

Hoe laat je jezelf zien

Als starter in een mega bouwbranche is connectie vinden een prioriteit. Het netwerk is er al, de ervaring ook, maar hoe zet je een nieuwe organisatie herkenbaar in zo’n grote omgeving. De positionering en dat wat je belooft in een propositie, het merkverhaal en dienstaanbod moeten spot-on zijn voordat je verder kan met groei en vindbaarheid.

Opdracht 1:

Op welke wijze kunnen we ons in de branche positioneren. Een plekje pakken.

Opdracht 2:

Geef ons een frisse, opvallende uitstraling met een tikkie eigenwijsheid, waar beweging in zit.

huisstijl technisch personeel bouw branche
huisstijl-zichtbaarheid-groei
Onze aanpak

T.I.M. wordt Tim in echte mensen.

We duiken in het bedrijfsplan, doen enkele live sessies om tot de kern te kunnen komen. ‘Alleen maar’ even een logo verzinnen, daar red je het niet mee. Wanneer je de juiste mensen én de juiste klanten wil aantrekken, zal je met een goed verhaal moeten komen. Die ook klopt met wat je levert.

We kiezen voor een happy flow. Minder streng, wel corporate. Meer fun, in een serieuze technische omgeving. Meer menselijk, voor werkgeluk. Beetje tegendraads, maar altijd resultaat voor de klant.

MarketingKantine menu:

  • Strategische MarketingBabbel

    In enkele live sessies zijn de aanwezige gedachten en soms aannames tegen het licht gehouden. We vullen de strategisch opties aan met marketing inzichten. De basis wordt gevormd.

  • MerkConcept

    In het merkconcept zien we mensen. In situaties zoals zij de dingen doen en leven… zijn zijn TIM. Je herkent ze direct. Ze zijn overal. En zo professioneel. Deze TIM vibe is aanstekelijk. TIM lijkt alles te kunnen. TIM is een knipoog in een serieuze technische wereld. Menselijkmaar ook beetje tegendraads. Maar je wordt er altijd vrolijk van. We dagen de ondernemer te kijken naar zijn proces en bedrijf, waarom is er bij jou nog geen TIM? #vindjehappyTIM. Want als je dingen geregeld wil hebben, dan is het ALTIJD WEER T.I.M.

  • Ontwerp  nieuw logo en huisstijl

    De identiteit is simpel, vanuit een zekere zakelijke basis MET een opvallende happy FLOW. De letterlijke golfbeweging die we in de positionering willen uitdragen is ook zichtbaar in het logo en de huisstijl elementen. De FLOW laten we zien in combinatie met mensen in hun day to day live. De symboliek is zichtbaar. In combinatie met een krachtige typografie en underline: flex.techniek.lef.inzicht.happy en een pay-off: #altijdweerTIM

  • Online optimaliseren

    Nieuwe converterende website komt eraan.