Klant

Tayumo

Branche

  • Business to business
  • Schaalmodel auto’s
  • Kinderen en collectors
Realisatie
  • Merkidentiteit
  • Huisstijl
  • Videomarketing
  • Online content
  • Copywriting
  • Blogs
  • Nieuwsbrief
  • Netwerk/PR
  • Augmented Reality
  • Interactieve media

Tayumo is specialist in het produceren van schaalmodellen van hoogstaande automerken. Ze produceren schaalmodelauto’s van merken als Jaguar, Jeep en Pagani. Tayumo gaat voor hoogwaardige materialen en de beste detaillering. Henry Mom, oprichter van Tayumo besloot in 2019, vanwege zijn interesse in schaalmodellen, samen met zijn Chinese zakenpartner de internationale zakenmarkt op te gaan met het merk Tayumo.

Klantvraag: Vergroot onze zichtbaarheid op de zakelijke, internationale markt. De marketingkantine weet hoe dat aan te pakken. We zijn aan de slag gegaan met de totale identiteit van het merk, het plan van aanpak voor social media en een nieuwsbrief.

Sterk merkverhaal voor groei zichtbaarheid op wereldwijde toy-markt

Resultaat: Groei aantal internationale afnemers
 
Kijkje in de keuken > Naar de website

Een sterk merkverhaal laat de social media machine draaien.

'Emotionele waarde toegevoegd aan het merkverhaal van Tayumo. De internationale interesse stijgt.'

De uitdaging

Groei binnen zakelijke markt

Tayumo is een jong merk dat nieuw op de markt is. De naamsbekendheid is daarom erg laag, we beginnen van voor af aan. De internationale markt is groot, concurrentie heftig. Zelfs met een kwalitatief goed product, zijn sterke verkoopargumenten nodig om interessant gevonden te worden. Tayumo heeft behoefte aan B2B marketing, vast netwerk en afnemers groothandel en trekkende functie vanuit de consument.

Opdracht 1:

Bevorder groei b2b relatiebestand

Opdracht 2:

Vergroot online zichtbaarheid

Video’s ‘feel’ rondom automerk ‘for the love of cars’

Video’s ‘unboxing’

Video’s ‘feel’ rondom automerk ‘for the love of cars’

Onze aanpak

Opvallen in internationale concurrerende markt

We zijn gestart met de identiteit. Het merk is vrij jong en kwam de MarketingKantine binnen met ‘productkwaliteit hoog’, bestaande nieuwe website/shop zonder veel bezoekers, en statement ‘scale to perfection’.

Met het verhaal dat je de beste en mooiste bent kom je er niet. Het ‘scale to perfection’ wordt versterkt. We laten details zien en zoomen letterlijk in met een LOEP. De rode draad door alle uitingen. Iedere maand staat een automerk centraal. We presenteren op alle kanalen ‘unboxing’  en ‘feel-good-imago’ video’s, verbinden met fans van het betreffende merk met informatie, sneakpeeks en raadspellen.

Naast alle productdetails, voegen we emotionele waarde toe. Tayumo staat voor drie pijlers: DREAM,DRIVE,DEVELOP. Dream duikt in de fantasierijke wereld van het kind. Tayumo laat kinderen dromen, en de vaders natuurlijk ook. Drive staat voor de passie voor auto’s. Tayumo wil de liefde voor auto’s op jonge leeftijd overdragen. Develop staat voor de ontwikkeling van het kind, spelen met de schaalmodellen van Tayumo stimuleert het creatieve brein van een kind. Daarnaast zoomt Tayumo binnen deze pijler in op interne ontwikkeling, nieuwe media en innovatie.

Het verhaal komt tot uiting in de creatieve campagnes op social media platformen Facebook, Instagram, YouTube en LinkedIn.

Activatie campagnes vergroten interactie met volgers. Zoals maandelijks de detailfoto ‘which car is this’, of een ‘do you know’ raadspel over een automerk. De unboxing video’s zijn graag geziene video’s onder consument en zakelijke volgers.

De maandelijkse nieuwsbrief informeert een groeiende zakelijke klantenlijst over pre-orders, leveringen en nieuwste modellen. Doel = groei adressenlijst.

Het internationale netwerk groeit dagelijks. Middels creatieve activatievideo’s en welkom berichten via LinkedIn wordt dit gerealiseerd. Zo worden er wekelijks relevante bedrijven toegevoegd aan het netwerk van Tayumo.

MarketingKantine menu:

  • Identiteit

    We versterken ‘scale to perfection’ met detailfoto’s en unboxing video’s. Creëren emotioneel merkverhaal met de drie pijlers DREAM, DRIVE en DEVELOP.

  • Social media plan

    Samen met de klant focus op marketingdoelstellingen en onderzoek naar merk, doelgroepen, resultaten. Basis is de social media strategie. Minimaal twee maal per jaar bekijken we de koers en bedenken we nieuwe creatieve acties.

  • Social media content

    Content in vorm van posts, blogs, videocontent en animaties. Inclusief planning, copywrite en totale realisatie.

  • Print en beurs

    Tayumo is aanwezig op internationale beurzen met een grote stand. Ook hier bewaken we identiteit.

  • Interactief, digitaal en Augmented Reality

    Productie interactieve digitale productmagazines, en coördineren producties Augmented Reality

  • Internationale netwerk uitbreiden

    Via LinkedIn groeit connect met potentiële zakelijke markt en zichtbaarheid. Er worden passende activatievideo’s en welkom berichten geproduceerd om het netwerk uit te breiden.