Klant

SCL massage

Branche
  • Uitzendbureau
  • Zakelijke klant
  • Consumentenmarkt
Realisatie
  • Merkidentiteit
  • Print
  • Huisstijl
  • Website
  • Video
  • Content
  • Coprywriting
  • Signing

Inventus is een uitzendbureau dat zeer bewust kiest voor een persoonlijke benadering en werkwijze. De resultaten zijn hoog. Maar hoe laat je zien waar je goed in bent? Hoe vertel je dat je doet wat je doet. Dat je dat goed doet? Klantvraag is: geef ons smoel. Wat is nu onze onderscheidende kracht, onze rode draad en hoe laten we dat aan potentieel nieuwe klanten en kandidaten zien!  MarketingKantine weet hoe dat aan te pakken. Stap 1: blootleggen van de identiteit. Want IS jullie unieke werkwijze wel duidelijk genoeg voor iedereen?

Hoe een uitzendbureau
haar eigen(wijze) 'smoel'
mag laten zien...

Resultaat: meer aanmeldingen kandidaten én zakelijke opdrachten
Kijkje in de keuken > Naar de website

Nieuwe merkuitstraling past Inventus als een warme jas, euh muts.

'Inventus heeft humor en daagt zichzelf EN de kandidaten eigen(wijs) uit. In fotografie en nieuwe uitstraling straalt de lol eraf.

De uitdaging

Hoe laat je zien waar je goed in bent.

Inventus behaalt hoog scorende match-resultaten met de persoonlijke werkwijze. In de communicatie hierover waren ze bescheiden en hadden ze handvatten nodig hoe dit te doen.

Opdracht 1:

Waarin onderscheiden we ons en hoe laten we dat zien.

Opdracht 2:

Geef ons een eigen smoel. Opvallend, met humor en eenduidig.

Onze aanpak

Van merkverhaal naar relevante boodschap voor meer impact.

Voor Inventus realiseerden we een eigen(wijze), uitdagende, frisse uitstraling met een vette knipoog, die tot uiting komt in het nieuwe merkconcept: ‘IK pas niet in ’n hokje’. Van hieruit zijn lokale activeringsacties en merkcampagnes voorgesteld.

MarketingKantine menu:

  • Strategische MarketingBabbel

    De twee opdrachten zijn duidelijk. Maar voordat je ergens aan begint is onderbouwing en een duidelijk doel nodig. Dus kruipen we IN doelgroepen, marges van diensten, werkwijzen en vooral in de personen die het bedrijf levend maken. We willen het hart van de onderneming voelen. Wat klopt en wat klopt niet klopt. Daaruit ontstaan de onderscheidende merkwaarden van Inventus. De basis van de nieuwe identiteit en manier om vanaf nu te communiceren. De o zo gewenste handvatten voor de klant.

  • MerkConcept

    Het merkverhaal mag vertelt worden: ‘Je bent meer dan je cv’. Dit proces vind de klant een feestje trouwens. Het gevoel dat bij hen leeft, krijgt vorm in beeld en tekst en we hebben enkele activeringscampagnes in de koker naast de totale identiteit die wordt uitgerold: ‘Ik wil niet in een hokje’.

  • Ontwerp  nieuw logo en huisstijl

    De identiteit wordt eenduidig en krachtig doorvertaald in een slimme huisstijl. In het nieuwe logo zit de ‘buiten-de-kaders’ gedachte; de rode stip uit het oude logo staat buiten de talentkaders. Want vanaf nu denken we buiten die kaders. In combinatie met een krachtige typografie van de naam.

  • Online optimaliseren

    De oude website eruit, nieuwe converterende website erin. Grote uitdaging is koppeling vanuit de actuele vacature-database in CRM van klant naar de buitenschil: website, Indeed, Nationale Vacaturebank en gemakkelijke verspreiding via social-media. Prima gelukt trouwens.