Klant

traveleers.nl

Branche
  • Reisbranche
  • Consumentenmarkt
Realisatie
  • Merkidentiteit
  • Marketingplan
  • Social media plan
  • Social media content
  • Videomarketing
  • Fotografie
  • Copywriting
  • SEO online vindbaarheid

Traveleers is een start-up vanuit een mooie gedachte: prachtige reizen maken EN de wereld een klein beetje mooier maken. Door de luxe reis te combineren met een sociale lokale bijdragen op gebied van natuur, klimaat, vrouwonrecht, kinder- en dierenleed. De jonge eigenaresse heeft een enorme drive en inzet, en vraagt actief om ondersteuning bij het uitdragen van haar boodschap. Zeer professioneel.

Klantvraag: we hebben een nieuwe website, maar missen nog bezoekers. Hoe zetten we slim onze marketing in om gevonden te worden. Vraag 2: Hoe laten we opvallend en duidelijk zien waar we voor staan aan de juiste doelgroep. MarketingKantine weet hoe Traveleers haar verhaal duidelijk kan vertellen. Stap 1: vanuit de MarketingBabbel komt het Marketingplan en Social Media plan, zodat de eigenaar richting krijgt en de boodschap eensluidend naar buiten gaat. MET een groot tikkie ‘fun’ en ‘eigen’.

Onderscheidend
rebels imago
met luxe en hart

Resultaat: groei offerte aanvragen en social volgers
Play Video
Kijkje in de keuken > Naar de website

De eigen content

op social media

valt op. Met meer

interactie tot gevolg.

'Traveleers laat zien waar het voor staat. Dat werkt voor de doelgroep, maar ook enthousiasme en trots bij de ondernemer.'

De uitdaging

De kennis is er, de website is er. Maar dan?

Marketing is aanwezig zijn. Actief zijn. Vanuit een gedachte weet je de aandacht van je klanten te pakken. Traveleers vraagt om die strategie. De richting. Handvatten om de organisatie uit te bouwen.

Opdracht 1:

Hoe krijgen we de juiste bezoekers naar onze nieuwe website

Opdracht 2:

Hoe kan marketing goed en opvallend ingezet worden

Onze aanpak

Betere vindbaarheid gaat niet vanzelf

Met de klant doen we de strategie sessies. Want vanuit de merkwaarden, de merkpersoonlijkheid weet je hoe je beweegt vnaar je doelgroepen met de juiste producten. De naam Traveleers blijkt een uitdaging. Een gelijknamige Engelse serie gooit roet in de SEO. De website is net live gegaan.

MarketingKantine menu:

  • Strategische MarketingBabbel

    Met onze MarketingKantine methode gaan we vlot naar de WHY-essentie van het merk. Merkwaarden dragen uit waar je voor staat. En die laat je subtiel in je marketing zien. Besef je sterktes en zwaktes, en weet tegen wie je praat. Wie zijn je ideale klantgroepen, de behoefte en hoe haak je daar je producten aan.

  • Met de klant zijn bedrijfsdoelen gezet. Op korte en langere termijn. Dit voorkomt dat je met geneuzel bezig bent. Focus je als ondernemer op je doelen. Marketing helpt je die te realiseren.
  • MerkConcept

    Zat reisbureaus. De bestemmingen en mooie plaatjes kennen we wel. Dus is het zaak om je merk-meerwaarde toe te voegen aan die mooie plaatjes. DAN wordt je herkent. Lysanne staat voor rechten van mens en dier, zuiveren van de oceanen, plasticloos leven en menselijkheid. Gooi daar haar rebelse karakter bij en we kwamen op het concept: I AM A TRAVELEER – LEAVE YOUR MARK. De ‘mark’ is het goede dat iedere reiziger achterlaat op de locatie. Dat verschil maak je en gaat nooit meer weg. Traveleers helpen de wereld ietsje mooier maken. En zijn daar trots op.

  • Ontwerp  thema’s

    Naast het logo komt de ‘mark’. En we laten zien dat Traveleers anders reizen. Luxe, maar met een hamer mee. Of snorkelend naar plastic in de oceaan en dan weer een kas bouwen voor betere kansen van Tibetaanse vrouwen. De ‘mark’ is het resultaat van iedere reis. En de trots wordt getoond.

  • Online optimaliseren

    De nieuwe website helpen we optimaliseren, SEO aanbrengen en het concept doortrekken in tekst en beeld.

  • Social media

    Social media planning, concept hoofdlijnen, teksten schrijven en video’s maken.