Klant

DKTS reisbureau

Branche
  • Reisbureau
  • Zakelijke klant
  • Consumentenmarkt
Realisatie
  • Merkidentiteit
  • Print
  • Brochures
  • Huisstijl
  • Beursaankleding
  • Coprywriting

Ontdek het hart van Het Midden Oosten

Jeepsafari in Oman, shoppen in Dubai, het mysterie van Petra, kamelentocht in de woestijn, overnachten bij Bedoeïnen, 1001 nacht in Marrakech, cocktail aan de Indische Oceaan…DKTS is dé specialist Midden-Oosten in Nederland. Klantvraag is: maak onze uitstraling authentiek en herkenbaar. 

Van 1001 nachten,
unieke plekken en
mystieke dromen
die uitkomen.

Resultaat: eenheid in authentieke stijlvolle oosterse uitstraling
Kijkje in de keuken > Naar de website

Authentieke re-styling geeft DKTS energie.

De nieuwe uitstraling brengt klanten direct in oosterse sfeer in een moderne twist.

De uitdaging

Hoe laat je zien waar je goed in bent.

Het specialisme ‘Oosten’ is de unieke kracht. Hier ligt de kennis en de passie. Bovendien is het type reis nog altijd ‘mysterieus’, ‘avontuurlijk’ en ‘hoog op beleving’. DAT moet bij iedere uiting overgebracht worden. Inspireer. Beloof DROMEN. 1001 nacht. DKTS is de gids in deze wereld vol mogelijkheden. Betrouwbaarheid, kennis, dromen waar maken.

Opdracht 1:

Match onze zichtbare uitstraling met ons product.

Opdracht 2:

Breng eenheid in onze communicatie.

Onze aanpak

We luisterden naar de passie van de klant, appeltje-eitje voor nieuwe branding.

Logo en huisstijl zijn vernieuwd en dat is doorgetrokken in alle communicatie. Nog niet eerder kregen we zo’n enthousiaste reactie over de ‘nieuwe jas’ ;-)) Het straalt de visie van de eigenaren uit. De klant associeert direct waar het bedrijf voor staat. Dat is krachtig.

Focus van communicatie is gericht ingezet op doelgroepen: particulier, zakelijk, reisbureaus, relaties en overkoepelende Midden-Oosten organisaties.

MarketingKantine menu:

  • Strategische MarketingBabbel

    De opdrachten zijn duidelijk. Deze klant vond richting in hun uitstraling fijn. Ze kwamen er zelf niet uit. Door onze blik van buitenaf de organisatie in kwamen ze zelf tot een eenduidige keuze. Wij voelden het hart van de onderneming kloppen. Daaruit kwamen de onderscheidende merkwaarden. De basis van de nieuwe identiteit en manier om vanaf nu te communiceren.

  • MerkConcept

    Het merkverhaal kwam voort uit de passie van de eigenaren voor het gebied. Dat gaat verder dan een reisje boeken; ze hebben er gewoond en geleefd, kennen de mensen, gewoonten en meest unieke plekjes. Hun hart ligt voor een deel in het gebied: ‘HART voor het Midden-Oosten’. We geven dit vorm in beeld en tekst.

  • Ontwerp  nieuw logo en huisstijl

    De bestaande identiteit paste niet bij de organisatie. Het was te afstandelijk zakelijk. We zijn overgegaan op een oosterse moderne styling die direct de specialisatie uitstraalt. In het nieuwe logo verwerkten we de hand van Fatima in combinatie met luxe goud en sprekende foto’s van Midden-Oosten locaties. We trokken de huisstijl door op alle uitingen waaronder ook op reisbescheiden.