Klant
Branche
  • Detailhandel
  • Consumentenmarkt
  • Kleinschalig zakelijk
Realisatie
  • Merkidentiteit
  • Print
  • Huisstijl
  • Website
  • Social media
  • Video
  • Fotografie
  • Advertising
  • Content
  • Copywriting
  • Signing
Bekijk het hier

Capri Zierikzee is een ijssalon die al sinds 1935 gevestigd is in hartje Zierikzee. De huidige eigenaren zijn sinds enkele jaren de nieuwe eigenaren en werken vol passie en actieve inspiratie aan een lach op ieders gezicht. Ze maken zélf, onder de winkel, vers al het ijs op ambachtelijke wijze. En dat willen ze alle bewoners van Zierikzee maar ook alle toeristen van Schouwen-Duiveland laten weten.

Klantvraag is: zorg dat we lokaal hogere bekendheid krijgen onder bewoners en toeristen.

Stap 1: marketing ‘aan’ zetten op sociale kanalen, website en print met een eigen uitstraling.

Jaaromzet in
6 maanden

Resultaat: rijen voor de deur en groei naamsbekendheid
Kijkje in de keuken > Naar de website

Lokale betrokkenheid is voor Capri dé manier om klanten te binden

De uitdaging

Hoe laat je je in 6 maanden optimaal zien aan je klanten

Het ijs van Capri was altijd al heerlijk. Maar klanten wisten niet goed wanneer de winkel wel/niet open was. De nieuwe eigenaren wilde duidelijk maken dat ze in het seizoen vrijwel alle dagen open zijn. De openingstijden worden dagelijks bijgehouden. Zodat klanten NOOIT meer voor een dichte deur staan.

Opdracht 1:

Zorg dat bewoners en toeristen Zierikzee ons in 6 maanden seizoen zo vaak mogelijk bezoeken.

Opdracht 2:

Upselling naar coupes, zitruimte, evenementen. Verhoog aantal bezoeken van groepen.

Onze aanpak

Van merkverhaal naar relevante boodschap voor meer impact.

Voor Capri realiseerden we een vrolijke uitstraling die aansluit bij de moderne inrichting en het bestaande logo. Van hieruit zijn lokale activeringsacties en merkcampagnes via social media gerealiseerd, naast een website, winkelaankleding, lokaal adverteren, samenwerking met lokale ondernemingen en instanties en alle print.

MarketingKantine menu:

  • Marketing advies bij bedrijfsovername

    Bij deze overname blijft de naam Capri en locatie ongewijzigd. De eigenaren hebben duidelijke ideeën over het runnen van hun bedrijf: hands-on meewerken, passie voor zelf ijs maken en vooral lol hebben. Het klantvertrouwen moest weer opgebouwd worden. En vindbaarheid en herkenning vergroot. En daarnaast naast de 6 maanden winkel ook neveninkomsten genereren richting evenementen en restaurants. Sinds enkele jaren bouwen we aan de band van Capri met haar klanten en leveranciers. Gelukkig mogen we vaak ijs snoepen!

  • Merkverhaal

    Het merkverhaal mag verteld worden: ‘De coolste winkel van Zierikzee’. En dat maakt Capri echt waar. Een ijsje halen is een feest. De acties rondom ijs vergroot het plezier. Maar vooral willen we bekend staan als echt Zierikzee. Binding met de stad, de historie, bewoners en toeristen. Daarom wordt in het ijs vooral met lokale ingrediënten gewerkt. Leuke acties en samenwerkingen zoals met Gemeente Schouwen-Duiveland voor een ‘ijs-wandeling’ door de stad met informatie over alle bezienswaardigheden. En ook het jaarlijkse ‘raad de smaak’ of een actie als: verzin een smaak zorgt voor interactie.

  • Herkenning in logo en huisstijl

    Het bestaande logo en uitstraling was te strak. Aanvulling op het logo met de ‘bolletjes ijs’ en de speels illustraties zorgden voor een lossere identiteit. De paarse huisstijl is doorgetrokken in aankleding pand, striping op alle ramen, buitenreclame en al het print. Ieder jaar maken we nieuwe menukaarten, promotie flyers, bollenkaarten en smaakbordjes in de vitrines maar ook advertenties.

  • Online optimaliseren

    De oude website eruit, nieuwe website erin. De klant wil graag makkelijk dagelijks openingstijden aanpassen, dus dat kan op 1 plek en wordt automatisch online verspreid.

  • Social media: Instagram, Facebook, YouTube

    Al jaren verzorgen we de totale social media. We verzinnen nieuwe activeringsacties zoals winacties ‘raad de smaak’, ‘verzin een nieuwe smaak’ en foto-acties. Vaste content onderdelen zoals ‘smaak van de week, coupe van de maand, ijs spreuken worden afgewisseld met door ons gemaakt video-materiaal. Videomarketing is belangrijk om kijkers te binden. Heeft een hoog fun-gehalte. Dus rondom opening, sluiting, team-challenges, ijs maken, fun in Zierikzee wordt allemaal door ons gefilmd en bedacht.