Klant

Toyota

Branche
  • Automotive
  • Zakelijke klant
  • Consumentenmarkt
Realisatie
  • Merkidentiteit
  • Social media
  • Videocontent
  • Copywriting
  • Activatie-acties

Toyota Andreae is een Toyota dealer die 100% achter de kwaliteit van het merk Toyota staat. Ze hebben daarnaast klanttevredenheid hoog in het vaandel. Wat ze tot een betrouwbaar en hartelijke autodealer en garage in West-Brabant maakt. Klanten van Andreae weten dit al. Maar hoe laat je zien waar je goed in bent aan nog-niet-klanten?

Klantvraag is: vergroot onze zichtbaarheid in de regio. MarketingKantine weet hoe dat aan te pakken. Stap 1: social media plan van aanpak. De Toyota style en Kaizen way combineren we met klantvriendelijke persoonlijkheid van Toyota Andreae.

Innovatief automerk
met Japanse visie
toont Brabantse
klantgerichte twist

Resultaat: groei zichtbaarheid in regio West-Brabant
Kijkje in de keuken > Naar facebook

De social media motor loopt het hele jaar door smooth

'De herkenbare landelijke Toyota styling is gecombineerd met zelfbedachte activatieconcepten en klantenacties.

De uitdaging

Laat ons en Toyota als topmerk zien in de regio

Toyota Andreae heeft hoge bekendheid in Zevenbergen. In de wijdere regio willen ze zichtbaarheid vergroten. Ze laten graag zien waar het merk Toyota voor staat in combinatie met Brabantse hartelijke klanttevredenheid. Met de professionele showroom, autogarage en kwalitatieve website zit het wel goed. Ons werd gevraagd voor ondersteuning bij de social media en het inzetten van lokale activatie-campagnes en het verbeteren van de zichtbaarheid.

Opdracht 1:

We willen meer interactie met onze klanten. Help ons daarbij.

Opdracht 2:

Neem onze social media uit handen.

Onze aanpak

Dit topmerk brengt persoonlijke opvallende campagnes voor meer interactie.

We pakten de hoofdlijnen op en vormden een solide basis in een social media strategisch plan. (Zomaar wat aanmodderen daar houden we niet van namelijk 😉 Creatief vullen we dat tot op de dag van vandaag, in met mini-campagnes waarbij een thema/product/doelgroep centraal staat. Toyota Andreae krijgt ruim vooraf onze ideeën en planning gepresenteerd. We maken een mooie balans tussen posts, deelacties, videocontent of opvallende acties. En het Toyota team blijken enthousiaste acteurs in onze grappige en informatieve filmpjes op locatie.

MarketingKantine menu:

  • Social media plan

    Samen met de klant bepaalden we doelstellingen en we onderzochten merk, doelgroepen, resultaten. We legden dat vast in het basis social media strategie. Minimaal twee maal per jaar bekijken we de koers en bedenken we nieuwe creatieve acties.

  • Social Media content

    Content in vorm van posts, videocontent en animaties. Inclusief planning, copywrite en totale realisatie.

  • Activeringsacties

    Social media en offline acties trachten we te koppelen. Zoals ‘auto was team’ dat door de regio gaat, ter promotie van de wasstraat. Of acties zoals ‘win een weekend gratis Toyota’, ‘raad het geluid’ of ‘doe de krab test’.